یونان

یونان

یونان، سرزمین فلاسفه ، در سواحل شرقی مدیترانه قرار گرفته است. این کشوربا دارا بودن فرهنگ و تمدنی کهن و همچنین جاذبه های تفریحی و تاریخی متنوعی که دارد، به یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در سراسر جهان تبدیل شده و با قسمت های دیگری از مدیترانه مانند ایتالیا و اسپانیا رقابت می کند.  مثل هر مقصد دیگری قبل از سفر نیاز است تا اطلاعاتی درباره هتل ها و رستوران های این شهر داشته باشیم، همچنین بدانیم که برای گشت و گذار به کدام مناطق در شهرهای یونان باید برویم. از همین رو دنیاسیر  در راهنمای سفر به یونان اقدام به جمع آوری چنین اطلاعاتی برای شما نموده است؛ با ما در سفر به کشور یونان همراه باشید.

 

کشور یونان از لحاظ جغرافیایی در جنوب شرقی قاره اروپا قرار گرفته است. یونان از شمال با ، مقدونیه  شمالی و بلغارستان، از شرق با ترکیه و از غرب با ایتالیا دارای مرز مشترک است. یونان در محل پیوند سه قاره آسیا، اروپا و آفریقا واقع شده‌است و میراث‌دار تمدن و دموکراسی یونان باستان، امپراتوری بیزانس و است. مساحت کشور یونان ۱۳۱۹۹۰ کیلومتر مربع بوده و طبق آمار سرشماری که در سال 2021، انجام ۱۱,۱۸۳۷۱۶ نفر بوده است و در سال ۲۰۱۹ بیش از ۳۱،۰۰۰،۰۰۰ توریست در سال بازدید کننده داشته است.

 

میانگین دمای هوا در یونان حدود ۳۰ درجه سانتی گراد است و در ماه‌های دی تا اسفند هوا به ۱۰ درجه سانتی گراد می‌رسد و شما ممکن است با بارش باران مواجه شوید.

بهترین زمان سفر به یونان

یونان

شاید بتوان بهترین زمان برای بازدید از یونان را فصول بهار (از آوریل تا اواسط ژوئن) و پاییز (سپتامبر تا اکتبر) دانست. در طول این فصل‌ها هوا معتدل، روزها طولانی و روشن است و شهرهای و جزایر آنچنان شلوغ نیستند. البته اواخر اردیبهشت تا اوایل مهر را به عنوان بهترین زمان بازدید از جزایر یونان می شناسند. چراکه در این زمان هوای یونان برای شنا کردن و آفتاب گرفتن عالی می شود. پس اگر جذابیت سفر به یونان برایتان به این است که به جزایر یونان بروید و در سواحل آرام آن ها ریلکس کنید، بهتر است که در این بازه زمانی راهی یونان شوید.

شهرهای گردشگری در یونان

آتن

: شهر آتن مشهورترین شهر و پایتخت یونان است و هر روز هزاران گردشگر به آن وارد می شوند و از بهترین جاذبه های گردشگری یونان در این شهر دیدن می کنند ، میدان سینماگما یکی از جاذبه های این شهر و میدان مرکزی شهر می باشد و ساختمان مجلس و همچنین تعدادی از معروف ‌ترین هتل ‌های آتن در نزدیکی این میدان قرار دارند ، آتن یکی از زیباترین شهرهای اروپایی است که مملو از باغ‌ های سرسبز و پارک‌ های دیدنی می باشد ، مردم یونان فرهنگ و آداب و رسوم نزدیک به شرقی ها دارند و بسیار خونگرم و خوشگذران هستند و به همین دلیل خانه های آتن تقریبا همگی دارای بالکن‌ های کوچکی هستند و مردم این شهر در آن ها گلدان‌ های شمعدانی نگهداری و ساعاتی از روز را در این بالکن ها سپری می کنند ، آتن شهری با خیابان ‌های زیبا است که پر از درختان مرکبات مانند پرتقال می باشد و چهره جذابی به این شهر بخشیده است

پاتراس

پاتراس

شهری بر فراز تپه های باستانی پاناچایمون با منظره ای رو به خلیج پاتراس که تاریخ را در خود نهفته دارد. پاتراس که به آن “پاترا” هم گفته می شود، هزاره ای پر خاطره از زمان رومی ها دارد و اکنون نیز با عنوان دروازه یونان به غرب، به مرکز بازرگانی کشور و منطقه تبدیل شده است.

رودس

رودس، جزیره ای زیبا و رویایی در دریای اژه شرقی و متعلق به یونان است، سرزمینی با تاریخی کهن، طبیعتی آرامش بخش و مناظری جادویی. سرزمین غول رودس، یکی از عجایب هفتگانه جهان باستان و دارای بناهای تاریخی عظیم و باشکوه. اما رودس این روزها جزیره ای توریستی نیز هست، جزیره ای که به مقصد زوج های جوان و خانواده هایی تبدیل شده که به دنبال آرامش و تجربه زندگی به سبک یونانی اند. سواحل این جزیره در روزهای گرم سال، مملو از مسافرانی است که به دنبال آب تنی و تفریحات دریایی هستند و شب ها تبدیل به مرکز جنب و جوش در شهر. درنهایت می توان گفت که رودس با داشتن بناهای تاریخی، موزه های زیبا، جاذبه های طبیعی شگفت انگیز، هتل ها و رستوران های لوکس و مطمئن، می تواند مقصدی رویایی برای مسافران یونان باشد. گشت و گذار در سایت های تاریخی، بازدید از بناهای تاریخی، قدم زدن در کوچه هایی با حال و هوای قدیمی، طبیعت گردی و تفریحات آبی همه در این جزیره جمع شده اند تا شما از هر روزِ اقامت خود در رودس لذت برده و هر ساعت شگفتی جدیدی رو تجربه کنید.

سانتورینی

سانتورینی دارای کلیساهای بسیاری با معماری سیکلادی، خانه‌های سفید با گنبدهای آبی و معابد باشکوه است. در میان این اماکن، صومعه الیاس پیامبر در نزدیکی پیرگوس، نمونه‌ای بسیار ارزشمندی تلقی می‌شود.

برای شناخت بیشتر تاریخ این جزیره‌ زیبا، می‌توانید از موزه‌های بزرگ و سایت‌های باستان‌شناسی آن دیدن کنید. حتی می‌توانید خرابه‌های پنج قلعه ونیزی را که نقش مهمی در گذشته داشته‌اند، ببینید. همچنین در سراسر جزیره، سواحل فوق‌العاده زیبا با آب‌های شفاف و محل‌هایی برای غواصی وجود دارد. تمام این تجربیات شگفت‌انگیز، یک تعطیلات فراموش‌نشدنی را برای شما رقم می‌زند.

میکونوس

جزیره ی میکونوس هم این روزها تبدیل به یکی از مقاصد گردشگری مهم در کشور یونان شده است و کسانی که به دنبال آرامشی از جنس آسمان و ساحل هستند می توانند جزیره میکونوس را برای سفرشان به یونان انتخاب کنند.

کرت

کرت در حال حاضر بزرگترین جزیره کشور یونان است که در جنوب این کشور و در آب های مدیترانه واقع شده است. جزیره کرت بزرگترین و پرجمعیت ترین جزیره یونانی و پنجمین جزیره ی بزرگ دریای مدیترانه است. از جمله مشهورترین جاذبه های گردشگری کرت می توان به تنگه سامره گرجی، دریاچه کرداس، پارک ملی ساماریا جورج، غار اسفندونی، غار رومان، شهر قدیمی، کلیسا جامع سنت میناس، غار زئوس، آکواریوم آکورد، غار زونیانا، بندر آگیوس نیکلاس، فلات لاسیتی و آسیاب های بادی، روستای آنگویا، موزه تاریخ کرت، صومعه مونی پرولی، کاخ کنوسوس، باغ گیاه شناسی کرت، موزه باستان شناسی هراکلیون و …. اشاره کرد.

جاذبه های گردشگری در یونان

موزه آکروپلیس | Acropolis Museum

موزه بسیار زیبایی که کلکسیون حیرت انگیزی از مجسمه های باشکوه در تپه مقدس آکروپولیس است. این کلکسیون در یک ساختمان دیدنی و مدرن که در سال ۲۰۰۹ باز شد قرار دارد.

کتابخانه هادریان | Library of Hadrian

کتابخانه بزرگی که توسط هادریان، امپراتوری روم ساخته شد. این کتابخانه ۱۲۰ متر طول دارد و در سال ۱۳۲ بعد از میلاد افتتاح شده و هم اکنون یکی از جاذبه های گردشگری در شهر آتن به شمار می رود.

آکروپلیس | Acropolis

آکروپولیس در شمال شرقی پارتنون در شهر آتن کشور یونان قرار دارد و 150 متر بالاتر از سطح دریا دارد. این جاذبه یک نماد ملی به حساب می‌آید. بنای آکروپولیس از نظر ظاهری یک تخته سنگ شیب دار است که چشم انداز اصلی شهر آتن را تشکیل می‌دهد. این بنا در 5 قرن پیش از میلاد مسیح ساخته شده است. این بنا به اواخر دوره برنز باز می‌گردد و بهترین نمونه از بناهای کلاسیک نوع معماری یونانی می‌باشد.

آکروپولیس ساخته‌ی دست بشر بوده که مربوط به بخش میانی دوران نو سنگی در بالای این تپه‌ است، مدارکی نیز به دست آمده که از وجود ساکنینی در اتاق کوچک زیر شیروانی وجود دارد، که مربوط به آغاز دوران نوسنگی، هزاره‌ی ششم پیش از میلاد می‌باشد. این مجموعه با دیواره‌ای به قطر 4 تا 6 متر محصور شده و در بخش شمالی دو راه‌پله‌ی تنگ با شیب زیاد وجود دارد که در بین صخره ایجاد شده بود.

تئاتر دیونیسوس | Theater of Dionysus

تئاتر دیونیسوس محل تولد تئاتر اروپاست . در قرن پنجم قبل از میلاد، کمدی و تراژدی های زیادی از نویسندگان معروفی همانند ایسخولوس ، اوریپیدس و سوفوکل در اینجا اجرا می شد. در حقیقت این تیاتر بخشی از جشنواره ای به نام دیونیسوس بود، که به افتخار خدای دیونیسوس برگزار می شد.

درباره اقامت یونان

اگر به دنبال زندگی در یک کشور اروپایی هستید و می‌خواهید این کار برایتان مقرون‌به‌صرفه تمام شود، یونان بهترین گزینه است!

کار، زندگی یا تحصیل در این کشور کهن، زیبا و چشم‌نواز، می‌تواند برای شما و خانواده عزیزتان پیشنهادی عالی باشد.

روش های مهاجرت به یونان

مهاجرت به یونان می تواند زندگی فردی که به تغییر نیازمند است را تغییر دهد.

هر کسی با توجه به شرایط خود اقدام به بهره مندی از یکی از انواع روش های مهاجرت به یونان می کند. در این بخش قصد داریم به کلیه این روش ها بپردازیم.

  • مهاجرت به یونان از طریق کار
  • مهاجرت به یونان از طریق تحصیل
  • مهاجرت به یونان از طریق سرمایه گذاری
  • مهاجرت به یونان از طریق تمکن مالی

مهاجرت به یونان از طریق کار

یکی از روش هایی که منجر به اخذ اقامت یونان می شود، مهاجرت به این سرزمین از طریق کار می باشد.

شاید بگویید که چگونه می توان به عنوان یک ایرانی از این مسیر راه ورود به اروپا را باز کرد. وارد شدن به این پروسه کمی سخت است چرا که با وجود داشتن جاب آفر، فرد باید منتظر مشاهده درخواست کارفرما بماند.

یک کارفرما در یونان باید به مدت سه ماه شغل مورد نظر را در اتحادیه اروپا آگهی کند و اگر فرد مورد نیاز را پیدا نکرد، سه ماه دیگر هم این فرآیند را انجام دهد.

پس از آن دولت یونان به او اجازه خواهد داد تا آگهی را برای کشور های غیر از اتحادیه اروپا به نمایش بگذارد. روشی دیگر که ممکن است بدرد تان بخورد درباره جست و جوی شش ماهه کار در یونان است.

اگر وی بتواند با شش ماه ماندن در این کشور شغل مورد نظر را پیدا کند حتی شانس اخذ اقامت یونان را بدست خواهد آورد. در صورت پیدا نکردن شغل باید به کشور مبدا باز گردد.

البته این محدودیت ها تنها شامل ساکنان غیر از اتحادیه اروپا می شود و شهروندان کشورهای اروپایی می توانند بدون هیچ مشکلی وارد یونان شوند. البته بهتر است قبل از بررسی شرایط کار در این کشور، نگاهی هم به لیست مشاغل مورد نیاز یونان برای کار بیندازید. در این لیست می‌توانید با مشاغل پر تقاضا در بازار کار این کشور آشنا شوید.

ویزای کاری یونان، نوع D نیز نامیده می شود. فرد متقاضی باید پس از دریافت پیشنهاد کاری، مشخصات و رزومه خود را برای شرکت ارسال کند و منتظر تایید آن از سمت کارفرما بماند. پس از موفقیت آمیز بودن این پروسه، خانواده او می توانند همراه او بروند.

مهاجرت به یونان از طریق تحصیل

آیا تا به حال شده که به اخذ اقامت یونان از طریق تحصیل فکر کرده باشید یا به دنبال اینکه که با یک روش مثل یک آب خوردن وارد قاره اروپا شوید؟

دولت یونان تحصیل را تا 15 سالگی اجباری کرده و هیچکس حق انصراف از تحصیل در این دوره را ندارد. پس از اتمام دوران متوسطه فرد می تواند در دوره هایی ثبت نام کند که منجر به دریافت دیپلم گردد.

حال که بحث تحصیل در یونان داغ است، آشنایی با هزینه های آن نیز در اولویت قرار می گیرد. هزینه تحصیل در این سرزمین زیبا و سرسبز حدود ۱۵۰۰ تا ۹۰۰۰ یورو در سال است که باید توسط دانشجویان بین ‌المللی پرداخت شود.

اما کسانی که ساکن کشورهای عضو اتحادیه اروپا هستند می توانند بدون پرداخت هزینه ای از امکانات آموزشی بهره مند شوند، البته قیمت ها با توجه به نوع رشته، دانشگاه متغیر و حتی مقطع تحصیلی است. تحصیل در هر یک از دانشگاه های یونان با توجه به نوع رشته، دانشگاه و حتی مقاطع تحصیلی متفاوت است.

مهاجرت به یونان از طریق سرمایه گذاری

آیا تا به حال شده که به اخذ اقامت یونان از طریق تحصیل فکر کرده باشید یا به دنبال اینکه که با یک روش مثل یک آب خوردن وارد قاره اروپا شوید؟

دولت یونان تحصیل را تا 15 سالگی اجباری کرده و هیچکس حق انصراف از تحصیل در این دوره را ندارد. پس از اتمام دوران متوسطه فرد می تواند در دوره هایی ثبت نام کند که منجر به دریافت دیپلم گردد.

حال که بحث تحصیل در یونان داغ است، آشنایی با هزینه های آن نیز در اولویت قرار می گیرد. هزینه تحصیل در این سرزمین زیبا و سرسبز حدود ۱۵۰۰ تا ۹۰۰۰ یورو در سال است که باید توسط دانشجویان بین ‌المللی پرداخت شود.

اما کسانی که ساکن کشورهای عضو اتحادیه اروپا هستند می توانند بدون پرداخت هزینه ای از امکانات آموزشی بهره مند شوند، البته قیمت ها با توجه به نوع رشته، دانشگاه متغیر و حتی مقطع تحصیلی است. تحصیل در هر یک از دانشگاه های یونان با توجه به نوع رشته، دانشگاه و حتی مقاطع تحصیلی متفاوت است.

اقامت از طریق خرید ملک در یونان

اخذ اقامت یونان از طریق خرید ملک یکی از برنامه های مهاجرتی این کشور است که به گلدن ویزا یا ویزای طلایی مشهور می باشد.

همچنین فردی که موفق به خرید ملک در یونان می شود، امکان سفر کردن بدون ویزا به حوزه شینگن را خواهد داشت.

 

از آنجایی اخذ گلدن ویزای یونان تنها با خرید ملک ، میسر می باشد، متقاضیان می توانند با پرداخت کمترین هزینه ها اقامت دائم را بدست آورند.

یکی از شاخص ترین دلایلی که اقامت یونان با خرید ملک را برای متقاضیان جذاب جلوه می کند، این است که مقدار هزینه سرمایه گذاری در خرید ملک و مستغلات در این کشور نسبت به سایر کشور های اروپایی بسیار پایین می باشد.

افراد می توانند با مهاجرت به یونان از طریق سرمایه گذاری و خرید ملک با قیم۲۵۰،۰۰۰ یورو برای خود سرمایه ای ناب پس انداز کنند. حال اینکه در ۲ کشور دیگر شنگن ( پرتقال و اسپانیا)‌ که فرصتی مشابه را ارائه می کنند حد نصاب سرمایه گذاری ۵۰۰،۰۰۰ یورو می باشد.

اقامت از طریق تمکن مالی در یونان

اخذ اقامت یونان از طریق تمکن مالی یکی از ارزان ترین راه های ورود به قاره اروپا است.

اما بر خلاف اقامت از طریق خرید ملک منجر به اقامت دائم نشده و می بایست در موعد مقرر تمدید گردد.

 

هزینه ای که برای این روش دریافت می شود، شامل هزینه افتتاح حساب، اجاره ملک، بیمه شدن و هزینه ورود به خاک اروپا می باشد. مزیت های اخذ ویزای سرمایه گذاری از طریق تمکن مالی عبارت است از:

از بیمه‌های پزشکی و درمانی دارای اعتبار در عرصه بین ‌المللی برخوردار خواهد شد.

به هیچ گونه سرمایه‌ گذاری و یا ثبت شرکت در اتحادیه اروپا نیازی نیست.

تمدید مجوز اقامت در صورت صرف زمان مقرر در یونان به آسانی صورت می گیرد.

به مدرک زبان انگلیسی یا یونانی نیازی نیست.

بررسی اعتبار پاسپورت یونان

بهتر است بدانید که اقامت و تابعیت مانند هم نیستند و برخی از افراد آن ها را یکی تلقی می کنند.

 

کسانی که از اقامت دائم یونان برخوردارند، می توانند از تمامی حقوق شهروندی نظیر آموزش، بهداشت و امکانات دیگر بهره مند گردند و بدون محدودیت به کل کشورهای شنگن سفر کنند.

 

این در حالی است که با اخذ حقوق تابعیت قادر خواهند بود علاوه بر امکانات قرار داده شده، در انتخابات شرکت نموده و در مشاغل سیاسی مشغول به فعالیت شوند.

 

در نهایت بهترین حالت، اخذ پاسپورت یونان است که فرد با وجود استفاده از کلیه امکانات شهروندی، قادر خواهد بود تا در تمام کشور های عضو اتحادیه اروپا، کار و زندگی کند.

 

پذیرفته شدن دو تابعیت در یونان، یعنی کسانی که در اتحادیه اروپا کار و زندگی می کنند، قادرند کشور یونان را به عنوان تابعیت دوم خود انتخاب کنند و تابعیت اصلی خود را حفظ کنند.

پاسپورت یونان اعتبار بالایی دارد زیرا هم ردیف پاسپورت کشورهای سوئیس، کانادا و اتریش و بالاتر از آمریکا در نظر گرفته شده است.

 

به منظور اعطای تابعیت، از اصل خون استفاده می شود، بدین منظور که پدر یا مادر شهروند یونان باشند، فرد نیز می تواند تابعیت را به دست آورد.

همچنین سرمایه گذاران در ملک و وابستگان آنها امکان درخواست پاسپورت را پس از سپری کردن ۷ سال در یونان، دارا می باشند.

افرادی که دارای این پاسپورت هستند می توانند به 164 کشور در جهان بدون داشتن ویزا سفر نمایند و آزادانه و بدون محدودیت در کل اتحادیه اروپا به کار، تحصیل و زندگی بپردازند.

افکار خود را به اشتراک گذارید